Success 25 września 2017 – Opublikowany w: Bez kategorii

Success isn’t about how much money you make, it’s about the difference you make in people’s lives.

Michelle Obama

 

 

Życiowy sukces? Każdy z nas rozumie pod tym pojęciem coś innego, za to (prawie) wszystkich, którzy go odnieśli, zaprowadziły do niego podobne zasady. Pierwszym krokiem jest nabycie umiejętności znalezienia równowagi pomiędzy życiem osobistym, a zawodowym. Kolejnym? Nieustanna praca nad sobą i samorozwój. Trzecim?  Nie ma sensu liczyć dalej – przecież każdy z nas pokonuje swój  własny dystans.  Warto za to pamiętać o tym, by:

 

#1

Jak najwięcej czasu spędzać na łonie natury

Kontakt z przyrodą pozwala nam nabrać dystansu od codziennych i niecodziennych kłopotów, pomaga w znalezieniu właściwego punktu odniesienia. Przyroda uczy nas pokory, a jednocześnie daje nam siłę.

 

#2

Spędzać dużo czasu offline

Jak to zrobić? Wyznaczyć sobie granice i (przynajmniej starać) się ich trzymać. Świat wirtualny to tylko narzędzie.

 

#3

Jak najwięcej czytać

Po to, by przenieść swoje skupienie na inny obszar. Literatura wzmacnia kreatywność, rozwija wyobraźnię, a bez nich osiągnięcie jakiegokolwiek sukcesu jest niemożliwe.

 

#4

Spotykać się ze sobą

Nie ma w tym ani trochę z outsiderstwa. Czas spędzony tylko z sobą samym jest niezwykle ważny, a wręcz niezbędny. Tylko wtedy mamy szansę poznać siebie naprawdę. A z taką wiedzą dużo łatwiej jest odnieść sukces.

 

#5

Traktować życie osobiste jako najważniejsze z priorytetów

Kariera zawodowa stanowi dla ludzi sukcesu – wbrew pozorom – jedynie małą cząstkę. Największą uwagę kierują w przeciwną stronę.

 

#6

Uczyć się nowych rzeczy

Człowiek, który stale się nie rozwija, jest bardzo mało wart. Poszerzanie horyzontów – nawet jeśli jest to nauka gry na ukulele – daje nam poczucie siły, zwiększa pewność siebie i stymuluje procesy myślowe.

 

#7

Dbać o higienę życia

Droga do sukcesu polega też na pilnowaniu tak pozornie błahych spraw jak: sen, dieta, etc. Wysoka jakość snu, dieta składająca się z wartościowych posiłków i wysoka kultura fizyczna to znacznie więcej niż zdrowie. Prowadzenie higienicznego trybu życia to najprostszy i jak dotąd najskuteczniejszy  trening samodyscypliny.